
Service
Akuta ärenden
Kontakta kundservice. Om det är utanför våra öppettider kan du kopplas till jour.
OBS! Jourutryckning för icke akuta fall debiteras den som har anmält felet, se nedan.
Serviceanmälan
Om du är boende ber vi dig att kontakta kundservice för att anmäla ärenden, om du är styrelsemedlem så kan du skapa ett ärende via formuläret.
Kontakt
Serviceärende
Alla fel i föreningens fastigheter ska anmälas till JM’s Kundservice eller genom ovanstående länkar för styrelse och Mitt boende. JM sorterar dessa utifrån vilken typ av ärende du anger. Se följande information som vägledning.
Jour
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, ring JM’s Kundservice på
020-731 731 där ditt samtal automatiskt kopplas vidare till
jour-larmservice. Detta bör undvikas och ska
endast ske vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador. Exempel på det är vattenläckage
eller vid andra brådskande fall såsom om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS! Jourutryckning för icke akuta fall debiteras den som har anmält felet.
Kostnad för utryckning debiteras boende om felet ligger inom boendes ansvar enligt brf stadgar,
hyresavtal, förrättningsavtal. Om du själv orsakat felet , tex stopp i avlopp, blir du
betalningsskyldig.

Garanti
Från slutbesiktningen vid färdigställandet av ett bostadsprojekt är garantitiden 2 år för vitvaror,
blandare/vs-armaturer och för ytskikt såsom målning och tapet. Garantitiden är 5 år för övriga arbeten. Vill
man veta exakt vilka garantidatum som gäller för sin förening så återfinner man det i utlåtandet över
slutbesiktningen som besiktningsmannen sammanställt.
När den 2-åriga garantitiden är slut är det enbart föreningens styrelse som kan anmäla garantifel år 3-5.
Det innebär att styrelsen under den perioden tar hand om eventuella anmälningar om garantifel från
föreningens medlemmar och gör en bedömning innan de skickas till JM för hantering.
Vitvaror
Vitvaror För hjälp med hiss eller vitvaruärenden ( t.ex. spis/micro, kyl/frys, tvätt/tork), kontakta föreningens leverantör direkt. Kontaktuppgift finns i Bopärmen eller på föreningens hemsida.